Revista Quinchamalí

Revista de literatura Chile

Freight Transport and the Modern Economy

Sinopsis del Libro

Libro Freight Transport and the Modern Economy

Freight Transport and the Modern Economy adapts a well-known textbook by Michel Savy, revising, extending and updating it for British, European and international readers. It deals not only with the technical aspects of transport, logistics and supply chain management, but also the interactions between transport professionals and the public authorities in the modern social, political, economic and environmental context. The transport of freight is presented as a system, mixing empirics and theory, showing how transport itself functions and also its strong influence on the modern economy, with a growing volume of production, turnover and employment. The nature of freight transport, an industrial process widely marketed as a service, is analysed in depth, explaining the main characteristics of the transport operation, its market and the regulatory context. The main actors, the professional actors (carriers, shippers and other agents) and the public authorities are introduced, and their behaviour and interactions are clarified. This comprehensive approach allows the reader to go further and consider in particular the approaches and practices of transport by carriers, customers, logistics managers, political decision makers and citizens, to tackle long range issues such as the ‘decoupling’ of production and transport recommended by some institutions and experts, and to explore the need for more infrastructure, or the capacity of the freight transport industry to reduce its contribution to pollution and climate change. This book treats freight transport as a whole system in its technical, economic, social, political and environmental context, in contrast to existing transport literature focused on individual aspects, such as transportation planning (usually for cars or passengers), logistics (essentially management issues), or individual transport modes. This book is comprehensive in its treatment of freight transport and in its use of multiple disciplinary perspectives.

Ficha del Libro

Total de páginas 376

Autor:

  • Michel Savy
  • June Burnham

Categoría:

Formatos Disponibles:

MOBI, EPUB, PDF

Descargar Libro

Valoración

Popular

3.3

45 Valoraciones Totales


Libros similares de Economía y Negocios

El Seguimiento De Los Objectivos De Desarrollo Del Milenio

Libro El Seguimiento De Los Objectivos De Desarrollo Del Milenio

El presente estudio describe las implicaciones que tiene el seguimiento de los Objetivos de Desarrollo del Milenio en la actividad de los Sistemas Estadísticos Nacionales en la región de América Latina y el Caribe, en términos de los desafíos que presenta la cuantificación de los indicadores que han sido establecidos internacionalmente para este fin, y de las oportunidades que puede presentar esta tarea para consolidar dichos sistemas, en torno a los Institutos Nacionales de Estadística. El estudio concluye con una serie de recomendaciones a las autoridades estadísticas nacionales y a ...

El Envase y el embalaje

Libro El Envase y el embalaje

El trabajo persigue la definición de un modelo de gestión para el diseño, implantación y control de envases y embalajes que tiene en cuenta, de forma justificada, tanto los aspectos comerciales como, especialmente, los logísticos y los ambientales y todo ello desde un enfoque eminentemente útil para las empresas. Para eso, se presenta una selección de las "mejores prácticas" en el ámbito de la gestión de los envases y los embalajes, ilustrándolas con ejemplos, pensados especialmente para el sector de gran consumo.

El manual del emprendedor TD

Libro El manual del emprendedor TD

Este libro representa un completo manual para orientar al emprendedor, paso a paso, en el proceso de crear e impulsar una empresa y hacerlo con éxito. Con él avanzará con firmeza y seguridad, y alejará sus incertidumbres, miedos y dudas que a menudo asaltan a todo aquel que proyecta lanzar al mercado una nueva empresa.Está estructurado en cuatro partes: la primera, «Cómo empezar», describe la metodología del desarrollo de clientes y establece los catorce principios fundamentales para poner en marcha esta metodología; en la siguiente sección, «El descubrimiento de clientes»,...

Libros Destacados



Últimas Búsquedas


Categorías Destacadas